Popular Posts

Sunday, April 14, 2013

Set Hamil Shaklee


Ambil vitamin-mineral tambahan antenatal yang sesuai 

Dalam sebuah dunia yang ideal – bebas dari mabuk hamil atau makanan yang tidak disukai – diet seimbang adalah apa yang wanita hamil perlukan. Tetapi dalam dunia nyata, vitamin-mineral tambahan antenatal adalah satu jaminan untuk membantu anda memenuhi keperluan nutrien anda. Tanya kepada doktor anda sama ada anda perlu mengambil vitamin tambahan atau tidak.

Asid folik adalah satu tambahan yang penting untuk diambil sebelum anda hamil – dan pada tiga bulan pertama atau lebih semasa kehamilan. Kekurangan vitamin B ini telah dikaitkan dengan kecacatan tiub saraf pada bayi seperti spina bifida. Positive Parenting, program pendidikan pakar yang ditubuhkan oleh Persatuan Pediatrik Malaysia menekankan bahawa asid folik tambahan perlu diambil untuk mencegah kecacatan kelahiran. Anda boleh dapatkan preskripsi daripada doktor anda.

Sesetengah pakar mencadangkan supaya anda mengambil makanan tambahan yang mengandungi 10 mcg Vitamin D setiap hari. Jika anda orang Asia dan anda memakai pakaian tertutup anda mungkin lebih berisiko untuk mengalami kekurangan Vitamin D. Berjumpalah dengan doktor anda untuk nasihat.

Semasa kehamilan, sesetengah wanita perlu mengambil zat besi tambahan. Tahap zat besi akan diperiksa berkala semasa kehamilan anda dan doktor anda akan menasihatkan anda mengenai keperluan anda.

Jika anda adalah seorang vegetarian yang ketat, mempunyai penyakit seperti diabetis, diabetis kehamilan, praeklampsia atau anemia atau jika anda mempunyai sejarah berat kelahiran yang rendah, berbincanglah dengan doktor anda mengenai makanan tambahan khas yang anda perlukan.

Ingatlah bahawa jumlah yang lebih banyak tidak selalunya lebih baik: Vitamin A tambahan yang mengandungi retinol, bentuk vitamin A berasaskan haiwan, boleh menjadi toksik kepada bayi dalam kandungan jika diambil dalam kuantiti yang banyak. Vitamin A jenis karotin berasaskan tumbuhan adalah selamat untuk kehamilan. Dos yang tinggi bagi kebanyakan vitamin dan mineral boleh membahayakan bayi anda yang sedang membesar.

Read more: http://www.babycenter.com.my/malay/pregnancy/diet-kehamilan-sihat/#ixzz2CV6zfkQb


Supplemen Shaklee utk IBU HAMIL:
==========================
Bcomplex 
(1) B Compleks Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B.
(2) Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'.
(3) Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.

Omega 

(1) Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
(2) Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby
(3) Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan

Osteomatrix 

(1) Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg sehari. Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium & vitamin D (3 in 1)
(2) Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya >> vitmin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium.
(3) Sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
(4) Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.
(5) Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung
(6) Juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
(7) Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.

Jom kita baca pengakuan pengguna Set Hamil:

WOOhhooo dah tak sembelit...cramp kaki pon takde dah... ;)
Morning Sickness dah berkurang. Hasil Bcomplex + Oste + VitaLea + ESP. PERFECT!!!

Ramai yang dah berpuas hati dengan Set Hamil Shaklee. Anda berminat?  Shaklee adalah dijamin SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM. Diperbuat dari bahan-bahan SEMULAJADI sahaja. Sayangi diri dan anak yang dikandungkan. Berilah yang TERBAIK dan SELAMAT untuk mereka.

Berminat dengan Set Hamil ? Hubungi saya:
«ID Shaklee : 866376
«SMS/Whatsapp: 012-2412804
«Email : nz.hashim@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...