Popular Posts

Thursday, March 24, 2011

nescafe O

ptg tadi ngantuk sangat. buat la nescafe O. buat pon half cup jerr. sebab since pregnant ni x minum sgt nescafe, kopi dsb...minum air masak jer. buat tadi pon cair-cair jah. masa kacau nescafe O tadi, bestnye bau aroma nescafe tu, rasa nak kunyah jerr biji2 nescafe tu.

bila dah taruk gula, kacau-kacau terus teringat kenangan masa kecik2 dulu. kalau ada kawan ayoh datang ke kedai, ayoh akan suruh buat air utk tetamu kalau mama x de. walaupun saya masih kecik lagi waktu tu, seingat saya masa darjah,2 3 ayoh dah start suruh buat air utk tetamu. ingat lagi sukatan yg ayoh ajar, secawan air nescafe tu letak setengah sudu kecik nescafe and 4 sudu kecik gula. letak air panas. pastu hidang kat tetamu. tetamu tu kekadang kawan2 ayoh, customer2 and sedara-mara. dalam ramai-ramai kawan2 ayoh yg datang tu, yg masih saya ingat seorang pakcik tua. wajah dia bersih je, putih and ada janggut. org alim di kb agaknye waktu tu. saya pon x terpikir nak tanya ayoh waktu tu. kalau dia dtg mesti dia tadah tangan utk berdoa. lepas dia minum air nescafe tu, dia terus je balik or ke kedai sebelah. saya rasa pakcik tu ustaz. bila dia masuk kedai ayoh, dia tolong lah doa kan semoga business berjalan lancar, jauh dari anasir yg hasad dengki, etc. Wallahualam.....

jom minum nescafe..... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...