Popular Posts

Saturday, January 12, 2013

Women's Health Set - Supplemen untuk Kaum Wanita

Kesihatan amat penting bagi seorang WANITA kerana WANITA terutama yang bergelar isteri dan ibu memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga yang lain. Di zaman sekarang ni ramai wanita yang berkerjaya, sibuk seharian dengan kerja rumah dan kerja di pejabat, ramai yang tidak mengambil peduli dengan kesihatan mereka.

Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon di dalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh, kehamilan dan putus haid. Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memerlukan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan supplemen tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung.

Pic : Google
Women's Health Set - supplemen untuk wanita yang dicadangkan oleh Shaklee:
OmegaGuard
Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid(EPA) merupakan asid lemak Omega 3 yang dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolestrol yang baik sekaligus menjadikan jantung yang sihat.

GLA (Gamma Linolenic Acid)
GLA telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa haid (ketidakselesaan, sakit kepala, etc), mengurangkan period pain  dan juga menangani gejala-gejala biasa berlaku sebelum putus haid(menopos).

OsteMatrix
Memelihara tulang yang sihat merupakan satu lagi masalah wanita yang perlu dititikberatkan. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat. Mengambil kalsium, magnesium, vitamin D dan zink mineral, tembaga dan mangan dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang-tulang dan gigi yang sihat.

Memang betul sakit / mati di tangan Tuhan. Tetapi kita berhak untuk menghargai kesihatan yang Tuhan kurniakan dengan menjaganya dengan baik dan memberikan yang khasiat dan supplemen yang terbaik untuk tubuh badan kita kurniaan Illahi :)


Reference:
Shaklee Today Vol 2|2012

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

    Berminat dengan Women Health Set ? Hubungi saya:
    «ID Shaklee : 866376
    «SMS/Whatsapp: 012-2412804
    «Email : nz.hashim@gmail.com

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...